2008.com

Koniec ubiegłego roku i początek nowego jak zwykle związany jest ze snuciem analiz dotyczących tego, co nas czeka w najbliższej przyszłości. I tak, powstają przewidywania, mniej lub bardziej racjonalne, dotyczące cen ropy na świecie, wolumenu sprzedaży produktów ekologicznych, inflacji i innych, już prawie wszystkich rzeczy, o których można powiedzieć, że się zmienią. A co, tam spróbujmy sami pobawić się w małą futurologię.

1. Nasza-klasa – jak już wszyscy się znajdą i pierwsze klasowe spotkania się odbędą serwis straci na swojej atrakcyjności. Jesteśmy w apogeum popularności tego serwisu. Wydaje mi się, że od połowy roku serwis przestanie się tak szybko rozwijać, a od października będziemy mieć do czynienia ze zmniejszeniem się aktywnych użytkowników serwisu i ustabilizowaniem liczby odwiedzin.

2. Web 3.0 – Wiele osób będzie próbowało wytworzyć trend na 3.0. Oczywiście, jego definicja będzie jeszcze bardziej mglista niż 2.0. Moderować ten temat będą pewnie spece od reklamy i PR, którzy za wszelką cenę będą chcieli wcisnąć nam bańkę 3.0.

3. Zamykanie się społecznych sieci. To wieszczą dwaj Szwedzi Bard i Soderqvist , w swojej książce: NETOKRACJA. Wydaje się, że nastał najlepszy moment do takiego zamknięcia. Internauci przeżyli pierwsze fascynacje, tym, że każdy może być autorem i Twoim znajomym. Teraz nastanie czas jakości. Z setek internetowych pseudo-znajmości (kontaktów) wybierzmy tylko te, z którymi chcemy się kontaktować. Swój udział w sieciach społecznych też zaczniemy ograniczać. Zwrto ku jakości będzie miał miejsce także w sferze contentu. Koniec z setkami bzdurnych linków. Koniec z głupimi komentarzami do naszych blogów, zdjęć, filmów. Takiej transformacji dokona tylko część użytkowników. Reszta nastawiona na permanentny ekshibicjonizm będzie brnęła do odkrywania „siebie” w internecie.

Zamknięcie sieci będzie oznaczać, że zamkniemy się w gronie dobrych znajomych, z którymi będziemy dzielić się wartościowymi informacjami.

4. Mobilny content. Ten rok nie przyniesie nam, w Polsce, rewolucji w sprawie mobilnego contentu. Nadal większość Polaków nie ma urządzeń UMTS; nadal sieci nie promują usług (np. mobilnej telewizji) na masową skalę (wyjątek stanwoi tylko Plus). Sieci znajwięcej zarabiają na SMSach oraz połączeniach głosowych, a ściąganie plików mp3 do telefonów, filmy i gry stanowić będą nadal śpiew przyszłości.

Nic tylko przychodzi nam czekać, co nowego może się zdarzyć.

Czekam na dopisy K. w tej sprawie.

~ - autor: M. w dniu Styczeń 12, 2008.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: